zaterdag 1 oktober 2016


Afbeeldingsresultaat voor edpuzzle



Afgelopen dinsdag 27 september, hadden Annemarie, Janice en Awishan opnieuw afgesproken in de bibliotheek van het HVA voor de derde bijeenkomst. Op het laatste moment heb ik zelf wederom af moeten zeggen. Die Maandagnacht was ik afgevoerd met de ambulance. In de loop van de nacht kon ik naar huis, ik dacht dat ik het zou redden maar het lukte mij toch niet. Het laatste half uur heb ik me er toch bij aangesloten om niet te veel te missen.

Afgelopen weken zijn wij volop bezig geweest met de Analyse fase volgens ADDIE. Deze fase was deze week eindelijk rond. We hadden vorige week al ideeën over het gebruik van Edpuzzle voor het Regio College. Iedereen was hier enthousiast over en Annemarie heeft er vaker mee gewerkt. Al snel kwamen we op het onderwerp ‘’handen wassen’’. Dit is een vaardigheid die nog niet uitgebreid is besproken tijdens mijn lessen en nog voor de herfstvakantie in mijn lessen toegepast kan worden. We maken door middel van Edpuzzle een filmpje met vragen, leerlingen kijken het filmpje thuis, beantwoorden de vragen en maken aantekeningen.
Tijdens de volgende les krijgen ze hun uitslag en moeten ze de vaardigheid in praktijk brengen.

Tijdens deze bijeenkomst hebben we opnieuw de taken verdeeld voor de komende week.
Awishan zoekt een filmpje op over handen wassen en maakt hier vragen bij. Daarnaast neemt Awishan een introductie + afsluiting op voor het filmpje. Ook omdat het mijn lessen zijn maak ik hier een lesplanformulier bij.
Annemarie zet alles in Edpuzzle en legt ons dit uit, daarnaast houdt zij deze week de reader bij.
Janice heeft oog voor detail en zal de gemaakte Edpuzzle kritisch bekijken en zo nodig aanpassen. Ook zal zij over de lay-out gaan.

In de loop van de week hebben wij vernomen dat er een vierde DOT-deelnemer zich bij ons gaat aansluiten. Floor heeft zich per mail al voorgesteld aan ons en volgt ook de G&W opleiding aan het HVA. Welkom Floor!

Als team hebben we besloten dat Floor telefonisch contact zal hebben met Annemarie om haar iets bij te praten. In de loop van de week kunnen we kijken welke taken Floor op zich kan nemen.

Aankomende week start de minor tentamen. Ik denk dat onze focus even verschuift van de pilot opdracht naar het tentamen. We zijn allemaal vrij zenuwachtig voor het tentamen en weten nog niet zo goed wat we ervan kunnen verwachten. Ook het onderzoek blijft door deze pilot opdracht soms links liggen, het is nog erg zoeken voor ons als werkende deeltijders om de juiste balans te vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten